Ze hebben het Internet uitgevonden en Microsoft, Google en Youtube opgericht, maar als het om het leveren van online content gaat, lopen Amerikanen achter.
“They love to watch and consume content created by others, but there's a fairly small group that are doing that creation.”zo blijkt uit onderzoek van communicatiebureau Universal McCann.
Gedurende anderhalf jaar volgde UM de online activiteiten van 17.000 Internet gebruikers over de hele wereld. De conclusie: als het op het posten van videos en blog entries aankomt zijn Aziaten en Zuid-Amerikanen de absolute koplopers.
Van de onderzochte Amerikanen zei 60 procent regelmatig blogs te lezen, maar slechts 26 procent hield er zelf één bij. Ter vergelijking: 70 procent van de Zuid-Koreaanse en Chineze Internetters zijn bloggers en bijna 90 procent leest ze op gezette tijden.
Ongeveer 25 procent van de Amerikaanse Internetgebruikers heeft wel eens een video op YouTube of een gelijksoortige Web site gezet; in India, China en de Filippijnen ligt dat percentage rond de 50 procent en in Brazilië bijna zelfs op 70 procent.
Ook social networking sites als Facebook en MySpace worden in procentueel Amerika minder intensief gebruikt dan in Hongarije, Polen en Mexico.
De verklaring die het onderzoek zelf voor de uitslagen geeft is dat er in Amerika wellicht sprake is van een verzadigingspunt. Volgens UM directeur David Cohen ligt het meer aan het karakter van de Amerikaan, “We're a country of voyeurs.”
Sunday, 20 April 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment