Thursday 9 August 2007

Walking in Memphis

Eindelijk is mijn bedevaart begonnen: Memphis, Tennessee, birthplace of Rock&Roll. Maar veel belangrijker: Graceland, Elvis Presely Boulevard en het graf waar the King zogenaamd begraven zou zijn. Na een paar uur Memphis is een ding duidelijk; Elvis lives! Want hoe kan iemand wiens anagram "lives" is dood zijn?














Jammergenoeg ben ik nog alleen: de vlucht van mijn broers werd gecancelled, dus ik hoop dat ik ze morgen op het vliegveld kan treffen. Desalniettemin een leuke avond gehad. In Beale street, de plave to be, een paar grote pilzen gedronken ( typen gaat best lastig nu).

Iets wat mij tijdens het bier drinken te binnen schoot: Fourth of July: een dag; Kerstmis twee dagen; een Presidents Day; een dag is het Martin Luther King day...maar ieder jaar is het zeven dagen Elvis week. Wie heeft de grootste invloed op Amerika?


















Best leuk, de BB King bar, maar daar ben ik natuurlijk niet voor gekomen. Ons hotel is aperelaxed, morgen maar eens het zwembad uitchecken. Daarna een ontbijt met banana peanut butter sandwiches....de hostie van de echte King.














Net een rondje door de buurt gelopen, en overal is hij is aanwezig. Ga zeker morgen in deze shop wat mooie dingen vinden. Dan de broers oppikken - als de KLM meewerkt - mooie avond tegemoet en zaterdag richting Graceland. Ik ben er helemaal klaar voor.

No comments: